Eljött az az idő, amikor már nem szimplán utazgatunk az időben, hanem küldetésünk is van. Ez pedig nem más, minthogy megakadályozzuk az időbeli hibák és paradoxonok létrejöttét és ezáltal megvédjük univerzumainkat.
Sose add fel!
A T.I.M.E Ügynökség csapataként különböző idősíkokba utazva, az ott élő karakterek bőrébe és szerepébe bújva, küldetések sorát hajtjuk végre. A kudarc számunkra ismeretlen fogalom, addig kell újra és újra nekifutnunk a küldetésnek, amíg sikerül teljesítenünk a feladatunkat.
Fantázia és narráció
A T.I.M.E Stories egy olyan narratív kalandjáték, ahol a különböző helyszíneket és világokat kártyapaklikon keresztül fedezzük fel (angolul "decksploration"). Minden játékos a választott karakterének tulajdonságait és jellemzőit felhasználva, szabadon hozzátehet a történet alakulásához (nem szabad szó szerint felolvasni mit találtunk, el kell mesélni röviden a többieknek) - így kellemes szerepjáték hangulatot is kapunk társasozás közben.
Az időbeosztás kulcskérdés
Minden játék elején a bázison kezdünk, ahol megkapjuk az eligazítást - meg tudjuk feladatunkat és célunkat a következő küldetéssel kapcsolatban. A játék hosszát időegységekben mérjük (TU), melynek mennyisége függ az adott történettől és a játékosok számától. Minden küldetést (történetet) meg kell próbálnunk a lehető legkevesebb nekifutásból (run) teljesíteni.
A poén az, hogy amikor a TU eléri a nullát, az ügynökök visszakerülnek a bázisra, de immár tapasztalatokkal és emlékekkel gazdagodva futnak újra neki a küldetésnek. Tehát nem muszáj minden egyes helyszínt újra felfedeznünk, ahhoz hogy továbbjussunk, hiszen emlékszünk rá mi is történt ott.
“Mit is találtunk a zongora fedele alatt? Volt ott egyáltalán valami?”
Ez az egyik legfontosabb pontja a játéknak, ahhoz hogy sikeresek legyünk. A futamok során szerzett információkat és tapasztalatokat felhasználva kell kiügyeskednünk a legoptimálisabb útvonalat ahhoz, hogy a futam a legjobban sikerüljön.
A játék keményen ráépül a memóriánkra (s itt jegyeznénk meg, ha kihívásra vágytok, ne jegyzeteljetek), s ahogy majd tapasztaljátok, nem is olyan egyszerű minden apró részletet fejben tartani.
Forgatókönyvek = kiegészítők = újabb mozifilm
Az alapdoboz teljes egészében tartalmazza a T.I.M.E történetek vázát képező rendszert, és lehetővé teszi, hogy bármilyen forgatókönyvet lejátszhassunk a jövőben. Az első történet az Asylum, melyet a doboz tartalmaz. Ebben egy franciaországi pszichiátriai elmegyógyintézetbe repít el minket az ügynökség, hogy derítsünk fényt a sötét tevékenységekre.
Ne kukucskálj!!
A játék fő eleme egy, több mint 120 kártyát tartalmazó pakli, melyben a felfedezendő helyszíneket, tárgyakat, ellenségeket, fejtörőket, nyomokat és veszélyeket találunk. A paklit - hacsak nem akarjátok lelőni a poént - TILOS átlapozni és megnézni. Erre több helyen is figyelmeztet a leírás és a játékszabály.
Saving... → Loading...
A doboz belsejét úgy alakították ki, hogy el tudjuk menteni a játékot (akárcsak a számítógépen), mindennek meg van a pontos helye, ami alapján visszaállíthatjuk a táblát, a kártyákat, pontokat stb. mikor újra elővesszük.