Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Mysterium társasjáték

Mentalisták, spiritiszták és jósnők, eljött az idő!
A Warwick kúria már több éve teljesen elhagyatott, mióta a ház urát meggyilkolták. Bár a nyomozás sokáig zajlott és kimerítő volt, mégsem találták meg a tettest. Azóta a ház lassan, de biztosan romlásnak indult és azt suttogják, Lord Warwick szelleme a mai napig a falak között kísért… A Mysterium egy aszimmetrikus kooperatív társasjáték, melyben a résztvevőknek lehetőségük van a világ minden tájáról érkező jósok bőrébe bújni, hogy a Warwick Kúria titkára fényt derítsenek és megadják a benne kísértő szellemnek a végső nyugodalmat. A 2-7 főig játsztató társasban egy személy a szellemet fogja alakítani, és álmokkal próbálja rávezetni a ház ideiglenes lakóit a titok megoldására.

A ház ura szólít titeket...
A szellem egy paraván mögött beállítja a mentalistáknak a „helyes” megfejtést. Mindenkihez fog egy tettes, helyszín, eszköz kombináció tartozni, mely játékosonként eltérő lesz. Ezután a szellemnek hét éjszakányi ideje van (hét kör) ami alatt víziókkal rá kell vezetnie a többieket az általa beállított kombinációkra. A szellemet alakító személy a kezében lévő speciális lapokból fog válogatni a játékosoknak, és megpróbálja a rajtuk lévő mintákkal eljuttatni őket a helyes megfejtéshez. Ezek a lapokon különös rajzok, vagy még inkább festmények találhatóak, amik rendkívül szuggesztívek, és könnyű róluk asszociálni. A játékosok felfedik a lapot, amit kaptak és közös erővel megpróbálják kitalálni a megfejtéseket addig, amíg az időt mérő homokóra le nem pörög. Ha az idő lejárt, akkor le kell tenniük a voksukat először a gyilkos kilétére. Ezen a ponton van lehetősége a többi játékosnak mérlegelnie azt, hogy szerintük a többiek jól tippeltek e. Kis jelölőkkel jelezhetik, hogy véleményük szerint társaik megfejtése helyes, avagy helytelen volt. Ezután a szellem összesíti az eredményeket és elárulja, hogy ki tippelt megfelelően és ki nem. Azok a játékosok, akik eltalálták a helyes megfejtést, tovább léphetnek a következő elemhez, mégpedig a helyszínhez, viszont azok, akik nem jártak sikerrel, újra kell, hogy próbálkozzanak, és mindaddig nem léphetnek tovább, amíg meg nem fejtik helyesen a személy kilétét. Természetesen a szellem ekkor plusz kártyákkal segíti az elakadt látnokokat.

Nincs vesztegetni való idő!
Az idő nagyon fontos a Mysteriumban, ugyanis nem elég hét kör alatt mindenkinek megfejtenie a hozzá tartozó kombinációt, hanem ebbe bele is kell férnie a végjátéknak is. Ha sikerült mindenkinek kitalálnia a hozzátartozó beállítást, akkor a mentalisták felsorakoztatják vízióikból megismert „tippjüket”. Például a bejárónő tette a szalonban méreggel és így tovább. A szellem végül három kártya segítségével – egy jelképezi a személyt, egy a helyszínt és az egyik az eszközt – megpróbálja az egész csapatot rávezetni az egyetlen helyes megoldásra. A korábbi szavazásoknak itt lesz jelentősége, ugyanis a szerzett pontok függvényében tekinthet meg valaki egy, két, vagy mind a három lapot, ezzel is javítva a végjátékban az esélyeit.

Játékkategória: 
társasági játék
Játékosok viszonya: 
játék a játékért
Társasági játékok csoport: 
asszociáció
Aktivitás: 
mérsékelt
Játék helyszíne: 
szobában
Szabályok bonyolultsága: 
könnyű
Életkor min.: 
10
Játékidő: 
45
Létszám: 
5
Létszám min.: 
2
Létszám max.: 
7