A Pingvin légitársaság vicces kommunikációs partijáték nagyobb társaságoknak is. A játékosok pánikszerűen nyomkodnak gombokat és húzogatnak karokat a földi irányítás utasításai szerint...
A gép sikerrel felszállt, ám ez önmagában sajnos nem elég! Valahogy fenn kéne tartani a levegőben, aztán a megfelelő helyen finoman letenni – nem pedig elszenvedni egy légi-katasztrófát. A gond csak az, hogy a pilótafülkében tobzódó pingvineknek fogalmuk sincs, hogy kell repülőgépet vezetni.
A játékot két fős csapatokban játsszuk. A csapat egyik tagja lesz a földi irányító, a másik pedig a pilóta. Utóbbi előtt hatalmas műszerfal terül el, tele kijelzőkkel, gombokkal, karokkal, potméterekkel, mindenféle formában és színben. A földi irányító húz egy kártyát, amin látható, hogy mely gombokat kellene a pilóta pingvinnek megnyomnia. A földi irányítónak nincs más dolga, mint elmagyarázni, hogy néz ki az adott kapcsoló. Bármit mondhat, és bármilyen hosszan magyarázhat, ám azt nem árulhatja el (mivel az irányító toronyból nem is látja), hogy a gomb a zsúfolt műszerfal mely részén található. „Egy ilyen nagy piros izé, olyan, mint egy gomba, és van mellette négy gomb, kerek, fehér, nagy gombok, az elsőn egy propeller van, a másikon egy fura izé, na azt kéne megnyomni” – valahogy így.
A csapatnak 30 másodperc áll a rendelkezésére a feladat megoldásához, ezt egy homokórával mérik. Ha sikerült, az irányító húzhat egy újabb feladatkártyát, és megpróbálkozhat azt is átadni – a sikeresen megszerzett kártyákért ráadásul jutalom jár: megfordíthatják a homokórát! De egy csapat egy körben legfeljebb 5 kártyát teljesíthet, aztán a következő pároson a sor.
A KSH Könyvtár a Széll Kálmán tértől tíz percre található intézmény. Nemcsak szakkönyvtárként, hanem gyereksarokkal, pelenkázóval, szépirodalmi gyűjteménnyel, magazinokkal, DVD-kel, kulturális programokkal és akadálymentes környezettel vár minden érdeklődőt.
A homoludens.hu Egyesülettel együttműködve 2014 novemberében indította el a könyvtár a családi társasjátékklubot felnőttek és 8 évesnél idősebb gyerekek számára. A klub célja, hogy az érdeklődők baráti környezetben próbálhassanak ki új, egyszerűen elsajátítható társasjátékokat.