Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Kutyavilág kártyajáték

Kutyás taktikai kártyajáték, melyben a szerencsén is sok múlik és néha igazán szívtelen módon kiszúrhatsz a játékosokkal.
Amíg kikötöd a kutyádat egy pórázzal, addig elcsalhatod a játékostársad legértékesebb kutyáját. Legyen tiéd a legerősebb kártyacsomag és akkor nyert ügyed van. Izgalmas, változatos társasjáték tele aranyos kutyákkal, labradorral, foxival, boxerrel és uszkárral.

Éppen nincs kedved kimenni a kutyával, mert szakad az eső vagy tombol a szélvihar? Ugye tudod, hogy egy igazi gazdinak ez nem lehet akadály? De ha ebben a pillanatban nem is sürget a kötelesség, hogy sétálni vidd a kutyuskádat, azért a barátaiddal vagy a családoddal most is játszhatsz egy jót a Kutyavilág-kártyával. Ragadjátok meg a képzeletbeli pórázt, aztán indulás! Az lesz a győztes, aki a legtöbb jutalompontot gyűjti össze.

A játék célja:
Az a játékos nyeri meg a partit, akinek legelőször sikerül megszereznie 10 jutalompontot. Ha senki sem jut el idáig, mert esetleg előbb elfogynak a jutalomkártyák, akkor az utolsó ilyen lap felhúzása után értékeljetek: számoljátok meg, kinek van a legtöbb pontja, és gratuláljatok neki a győzelméhez.

A játék menete:
A játékos alapesetben képpel felfelé teszi maga elé a kártyáit, hogy mindenki jól láthassa a rajtuk lévő ábrát. Az adott körben egy alkalommal lehetősége van egy lapot lefordítva letenni. Ilyenkor a többiek csak találgathatnak, hogy vajon milyen erősségű kártya került az asztalra. Addig tart a kör, amíg mindenki kijátszik négy lapot. De jól vigyázz, egyáltalán nem biztos, hogy a kör végén ténylegesen négy lap lesz előtted. Az akciókártyák miatt előfordulhat, hogy lapokat vesztesz vagy éppen nyersz. Még az is megtörténhet, hogy egyáltalán nem marad lap a kezedben, mire sorra kerülnél. Ebben az esetben kimaradsz, és a következő játékosé a lehetőség.

Miután az utolsó játékos is kijátszotta a negyedik kártyát, értékelhettek. A lefordított lapokat is felfeditek, és mindenki összeszámolja, hogy hány „mancsa” van. Ez határozza meg ugyanis a kártyacsomagok erősségét. Ha egy játékosnak két ugyanolyan fajta kutyája van a lapjai közt, egy bónuszpontot hozzászámolhat a mancsaihoz. Ha viszont esetleg három egyforma kutyát sikerült összegyűjtenie, az már plusz három pontot ér. A legerősebb paklit (legtöbb mancsot) magáénak tudható játékos nyerte meg az adott kört, amiért az értékelés végén megkapja a felfordított jutalomkártyát. Döntetlen esetén az azonos pontszámmal rendelkező játékosok kiesnek az értékelésből. Vagyis ha az első helyen van holtverseny, akkor a harmadik nyeri el a jutalomkártyát.

Lásd: www.youtube.com/watch?v=obG-uSX-rWY

Játékkategória: 
kártyajáték
Játékkategória: 
pedagógia
Játékkategória: 
társasági játék
Játékosok viszonya: 
csak egy maradhat
Társasági játékok csoport: 
asszociáció
Aktivitás: 
mérsékelt
Játék helyszíne: 
szobában
Szabályok bonyolultsága: 
könnyű
Életkor min.: 
6
Játékidő: 
30
Létszám min.: 
2
Létszám max.: 
6
Szerencse/tudás: 
2
CsatolmányMéret
kutyavilag-kartya-jatekszabaly.pdf1.24 MB