

A játékban hatszögletű lapkákból kell kialakítani a szigetet különböző terep elemekből, amin a játék zajlik. Mivel teljesen véletlenszerűen tesszük le a hegy, mező, erdő, búzamező lapkákat, a játék hihetetlen változatossággal bír.
A játék elején minden játékos kap két falut amit a lapkák csomópontjainak egyikére helyeznek le felváltva a játékosok. Kezdetben arról a 2x3 területről kaphatsz nyersanyagot (kockadobástól függően), aminek a csúcspontjára a falvaid lehelyezted, de az onnan szerzett nyersanyagokból (búza, bárány, fa és kő) idővel utakat építhetsz tovább, ezek mentén pedig újabb falvakat hozhatsz létre. Minden falu egy nyerőpontot ér, azonban a falvakat városokká fejleszthetjük adott nyersanyag mennyiség leadásával, így a településünk 1 helyett már 2 pontot ér. További pontokat szerezhetünk a Lovagi hatalom megszerzésével, és a leghosszabb út megépítésével, illetve fejlesztésekből is szerezhetünk nyerő pontokat. A győztes az lesz, aki a leghamarabb eléri a 10 pontot.
Bár a játék végkimenetelét a szerencse is befolyásolja (dobásokkal döntünk a nyersanyaghoz jutásról), mégis jó stratégiával, átgondolt lépésekkel mindig esélyesek leszünk a végső győzelemre.