Az Andor legendái egy kooperatív fantasy társasjáték, melyben ti alakítjátok a hősöket, akik közösen szállnak szembe a támadó hordákkal. Mindezt már más játékokban is átélhettük, de az Andor legendái sokkal másabb élményt nyújt, mint társai. Nagyszerűségét mi sem támaszthatná jobban alá, mint hogy megkapta a 2013-as év játéka díjat. Lássuk, miben másabb ez, mint egy tucatfantasy játék!
Talán a legelső kérdés, amely fel fog merülni az első játék alkalmával az az, hogy hol a szabálykönyv. A válasz az, hogy nincs szabálykönyv. Azaz van egy rövid összefoglaló az alapvető mozgásokról, a harcrendszerről, a játék menetéről, de ennyi. Pár perc alatt el is lehet kezdeni a játékot. Amit az elején tudnotok kell az annyi, hogy minden nap hét óra áll rendelkezésetekre, amit felhasználhattok mozgásra, harcolásra, képességek használatára. A hét óra leteltével a szörnyek mozognak a kastély felé, amit ha túl sokan érnek el, elvesztettétek a játszmát. A további szabályok a játék során kerülnek elő, épülnek be, így roppant egyszerű módon a játékot játszva fogjátok megtudni, hogy melyik jelző és képesség miként is működik, valamint a legendák, kalandok győzelmi feltételei is csak játék közben derülnek ki.
A négy választható hős nem túl sok, de lefedik a szükséges szerepeket. A harcos, az íjász, a törpe és a varázsló. Mindegyik karakter rendelkezik egy egyedi képességgel is, amikre szükségetek is lesz a sikeres kalandozáshoz, ahogy a tervezés és a csapatmunka is elengedhetetlen lesz. Plusz pontot ér, hogy minden karakterből van férfi és női változat is.
A karaktereiteket fel is szerelhetitek majd. Használhattok valamilyen fejfedőt, például sisakot, valamint a szabad kezetekbe is kerülhet egy tárgy, például íj, pajzs vagy akár egy vadászsólyom is. Ezeken kívül gyűjthettek varázsitalokat, drágaköveket, pénzt. A felszerelésen kívül fejlődni is fognak a karaktereitek a harcokban. Ezt az akaraterő- és az erőpontok jelentik.
Az öt legenda mind-mind más történetet mesél el, ebből következik, hogy különböző szabályok és játékelemek bukkannak fel attól függően, hogy éppen melyik küldetéssel játszotok. Érdemes az első legendával kezdeni és sorban végigjátszani az összest, így egy kerek, egész történetet kaptok majd. Természetesen bárhogy haladhattok, ha ez nem lenne megfelelő nektek. Részetek lesz az első ellenség felbukkanásában és a legyőzésükben, megküzdötök majd egy sárkánnyal és egy gonosz varázslóval is, még a törpék bányájába is le fogtok ereszkedni!
A történetek kevés véletlenszerű elemet tartalmaznak, de így is nagy kihívást fognak nyújtani az utolsó legendák akár több játékülés után is. Elmondható még a rendszerről az, hogy az események legtöbbje előre kiszámítható, lehet tervezni a szörnyek mozgásával, az idő felhasználásával, de ez nem von le semmit az élvezeti értékéből. Talán így még inkább elősegíti a közös tervezést és csapatmunkát is.