Bejelentkezés

Friss hozzászólások

Une calculatrice, ou calculette, est une machine concue pour simplifier, et fiabiliser, des operations de calculs.
Nyomtatóbarát változatPDF változat
Állatsereg társasjáték

A játék menete
A legidősebb játékos megfordítja az egyik kártyát – a megfordított lap állatkártyából tulajdonságkár-tyává válik. a tulajdonságkártya felső felén lévő nagyító alatt lévő szimbólum az a tulajdonság, amelyet a játékosoknak keresniük kell (ennek a szimbólumnak semmi köze a lap másik felén lévő állathoz). A lapot megfordító játékos hangosan kimondja a keresett tulajdonság nevét.

Figyelem! A sok kis szimbólum a keresendő tulajdonság jele alatt a lap másik felén lévő állatra jellemző tulajdonságokat jelzi.

Amint a keresendő tulajdonság neve elhangzik, minden játékos egyszerre elkezd olyan állatokat keresni, amelyekről úgy véli, rendelkeznek a keresett tulajdonsággal. Mindenki csak az egyik kezét használhatja a lapok elvételéhez, a másik kezével csak a már elvett lapjait rendezheti egy rakásra. A már elvett lapot nem szabad visszatenni.

Figyelem! Ha senki sem talál a keresett tulajdonsággal rendelkező állatot, a tulajdonság-kártyát visszafordítjuk állatkártyává, és helyette felfordítunk egy másikat.

A kártyagyűjtögetés akkor ér véget, ha már senki nem akar több lapot felvenni – ekkor ellenőrizzük az összegyűjtött lapokat. Az ellenőrzéshez mindenki felfordítja az összegyűjtött állatkártyáit, hogy a tulajdonságlistájuk legyen látható. Az állatok tulajdonságait a kis szimbólumok jelölik. Figyelem! A lap felső részén a nagyító alatti tulajdonság NEM az állat tulajdonsága, csak a fent leírtak szerinti kereséshez használandó.

Ha az összegyűjtött állat tulajdonságlistájában szerepel a keresett tulajdonság, akkor az állat rendelkezik vele, így az elvett lap megtartható. Ha az elvett állat nem rendelkezik a keresett tulajdonsággal, akkor a lapot vissza kell tenni az asztal közepére, és büntetésképpen egy megtartott lapot is vissza kell tenni. Ha valaki az
adott körben nem szerzett lapot, akkor ettől a büntetéstől el lehet tekinteni – azaz a korábbi körökben szerzett lapok biztonságban vannak. Az adott körben a legtöbb kártyát megszerző játékos megtart 2 lapot, amit állatos felével lefordítva maga elé tesz – ezek lesznek a győzelmi pontjai. a második legtöbb kártyát szerző játékos 1 lapot tart meg, és tesz maga elé állatos felével lefordítva.

Figyelem! Ha a legtöbb lapot szerző játékosnak csupán egy lapja van, csak 1 pontot kap. Ha két vagy több játékos azonos számú összegyűjtött kártyával osztozik az első helyen, az érintett játékosok 1-1 lapot tarthatnak meg. Ez esetben a második helyezésért nem jár pont.

Új kör
Minden olyan lapot, amit nem a játékosok nem tartottak meg győzelmi pontként, vissza kell tenni az asztal közepére állatos felével felfelé. A félretett állatkártyák paklijából 3 új lapot húzunk, és teszünk a többi közé az asztal közepére. Ha kevesebb, mint 3 kártya maradt, csak tegyük ki, amennyi van.

Kezdődhet a következő kör. A legidősebb játékos ismét megfordít egy kártyát, hangosan bejelenti, milyen tulajdonságot kell keresni. Csakúgy mint eddig, mindenki elkezdi keresni és összegyűjteni a keresett tulajdonságú állatokat.

Figyelem! Ha véletlenül pont ugyanazt a tulajdonságot kellene keresni, mint az előző körben, a lapot visszafordítjuk, és helyette egy másikat fordítunk fel.

A játék vége
A játék a 7. kör végén ér véget. A győztes az lesz, aki a legtöbb pontot gyűjtötte össze.

Figyelem! A játékosoknak a játék megkezdése előtt meg kell ismerniük a szimbólumok
jelentését. A szimbólumok általában egyértelműek, így megjegyzésük nem okozhat különösebb nehézséget a játékosoknak.

1. JÁTÉKVÁLTOZAT KISEBBEKNEK
A játék előkészületei azonosak az alapjátékéval. A legfiatalabb játékos kezd, és megfordít egy lapot. A játékosok itt nem egyszerre, hanem egymás után sorra kerülve gyűjthetnek be egy-egy lapot – kezdve a legfiatalabb játékossal. Ha a soron lévő játékos nem tud, vagy nem akar lapot elvenni, passzolhat, és a következő játékos kerül sorra. A körnek akkor van vége, ha már
mindenki passzolt.

A pontozás is ugyanaz, mint az alapjátékban.A következő kört mindig az adott kör kezdőjátékosának bal oldali szomszédja kezdi.A játék akkor ér véget, ha már mindenki kétszer volt kezdőjátékos. 5 vagy 6 játékos esetén a játék akkor ér véget, ha mindenki egyszer volt kezdőjátékos.

2. CSALÁDI VÁLTOZAT (ha felnőttek játszanak gyerekekkel)
Hogy a felnőttek izgalmas partikat játszhassanak a gyerekekkel, a következő szabályokat vezessük be:A családi változat minden szabálya azonos az alapjátékéval, de a pontozás az alábbiak szerint zajlik: A pontszámlálás előtt a felnőttek 3 megszerzett
lapjukat visszadobják az asztal közepére – ezekért nem jár pont.

Játékkategória: 
kártyajáték
Játékosok viszonya: 
csak egy maradhat
Társasági játékok csoport: 
asszociáció
Aktivitás: 
mérsékelt
Játék helyszíne: 
szobában
Szabályok bonyolultsága: 
könnyű
Életkor min.: 
4
Játékidő: 
10
Létszám min.: 
2
Létszám max.: 
6